INI NOMBOR LAWATAN ANDA

Sunday, January 16







dulu-dulu mase tadika 'taman didikan kanak-kanak' a.k.a. tabika 'taman bimbingan kanak-kanak' aku merupakan salah seorang daripada pelajar yang mula menceburkan diri dalam bidang pelajaran yang smpai ke hari ini maseh lagi aku berada dalam bidang itu.




seperti sekolah-sekolah rendah dan juga menengah atau dalam bahasa klasik dahulu rendah atas rendah bawah menengah atas dan juga menengah bawah, terdapat rangkaian subjek yang perlu kami kuasai sepanjang tempoh pembelajaran di sana.




menjadi kebiasaan juga kepada setiap pelajar, di antara banyak-banyak subjek itu, mesti akan ada satu subjek kegemaran atau favourite subjek mereka sama seperti aku juga dan dengan banggenye aku ungkapkan bahawa aku menyukai subjek kira-kira. bahasa international nye ialah matematik. bukan akaun ok. mathematics.




semenjak dari zaman tadika lagi aku sudah menunjukkan tanda-tanda yang aku mempunyai kelebihan dalam subjek ini. sehingga aku memenangi sebuah beg skolah hasil kebolehan aku menewaskan rakan-rakan yang lain dalam ujian yang diberika oleh cikgu. bersorak gembira aku dengan kejayaan yg aku capai di peringkat tadika. korang ade? kalo xde diam.




kecemerlangan ini diteruskan lagi ketika aku berada dalam sekolah menengah bawah apabila guru matematik mengadakan kuiz dan sejarah yang sama berulang dan aku maseh ingat ungkapan guru itu kepada rakanku 'Maaf si pulan, nazree dapat makah lagi tinggi dari awak'. dan anugerah tertinggi yang aku dapat adalah ketika menerima anugerah pelajar terbaik dalam matapelajaran matematik time final exam.





cerita yang sama juga berlaku di matrik tetapi bakatku sedikit tenggelam akibat kelambakan pelajar2 cina yang genius2 dan ianya terus meneggelamkan bakat aku yang sedia ada. ditambah lagi dengan tahap kemalasan aku untuk membuat tutorial yang diamanahkan membuat bakatku semakin pudar dan hilang tika dan saat ini.




dan ketika di universiti ini bakat yang sedia ada dahulu agak kurang diaplikasikan akibat keterpaksaan aku untuk mempelajari bahagian2 anatomi melebihi kapasiti simpanan untuk bahagian kira2. tapi tidak semestinya bakat yang merudum jatuh itu terus aku lupakan. tidak sama sekali.




untuk membuktikan kebenarannya. aku akan tampil dengan satu equation yang jika korg boley selesaikan korang memang terer. mai datang jmpe aku aku bagi hadiah.




15.1 + 4.30 = infinity











No comments:

Post a Comment