INI NOMBOR LAWATAN ANDA

Monday, August 23

petang itu

"assalamualaikum sheikh"


"waAlaikumusSalam" - sambil berjabat tangan menghulurkan salam


"kalo ye pon matikan lah enjin moto dulu" - sambil aku mematikan enjin WUEk


"de ape bang?.."


"abang de masalah sk8 nie"


"masalah ape bang?"


"abang ngah sesak nie..mak abang saket kt rumah..abang nak balek TERANGGANU..tapi xde duet..ngat nak pinajm duet adek sk8....."


"bape banyak abang nk pinjam nieh?"


"dalam rm70 camtueh..KALO NAK BAGI LEBIH PON XPE..SOK ABANG BAYO LA BALEK.."


"emMm...." - aku wat mke curios


"abang pon student kat cni.."


"kat mane bang?.."


"cni la..UiTM Puncak Alam.."


"o0o..abg amek kos ape?"..


"PERTANIAN..." - jawab abang tueh ngan konfiden


"aik..bawah fakulti mane tueh bang?.." - aku bertanya


"abng nie bawah UPM..pastue link ngan UiTM nie...."


"setahu saye xde kos pertanian kt cni bang.."


"jap..aku g amek bukti..de surat.." - abang tueh beredar ke kereta menyelak beberapa2 buku


"nazrEe..kalo ko rase cam something xkene..bacelah ayat kursi then hembus kat orang tueh" - ustazah aku bagi reminder dolu2


"Allahulailahaillahuwalhaiyulqayyum............wahual a'liyulazim" - tros aku hembus ke arah abang itu



"xde la adek surat tueh.."


"sowie la abang..saye bukan xmo bagi..dalam dompet saye pon de berapa ringGit jerk..jakgi saye nak balek rumah jugak..nk pkai duet..ayah saye kol semalam kate die nk pinjam duet saye..sowie la bang..saye xbley nak bagi ..lagipon saye nie student jerk bang" - kekuatan untuk berkata2 datang secara tiba2


"okey la dek..xpela.." - terdiam sambil menundukkan muka dan terus berlalu









kemusykilan 1 - die pinjam petang kol 5..die nk grak balek ganu lagi..pstue konfiden cakap nk pulang duet
esok..eMm..

kemusykilan 2 - sejak bile plak UiTM Puncak Alam nie ade kos PERTANIAN n de link ngan UPM??..ke aku yg xtau..

kemusykilan 3 - nape dalam byk2 orang n moto..WUEk aku jugak yg die follow?/

kemusykilan 4 - ke die btol2 dalam kesusahan?..




pengajaran 1 - blajo2 la kenal universiti yg korg belajo nie..kalo x..idop2 jerk kene tipu

pengajaran 2 - bila dalam susah..ingat2 lah kt Allah..ayat kursi sila apal..then hembus jerk..insyaAllah berkesan

No comments:

Post a Comment