INI NOMBOR LAWATAN ANDA

Monday, June 27

perihal cuti pengGal






sebut sahaja tentang cuti semua orang akan melonjak gembira mengalahkan atlet lompat tinggi negara china waima atlet lari berpagar 110 m sukan olimpik. dari kanak-kanak yang baru terhenti hingus di sekolah tadika sehinggalah yang sudah terbongkok-bongkok hanya menunggu masa untuk bersara dari alam pekerjaan juga akan excited state apabila cuti berkunjung tiba.




bagi yang baru hingusan-hingusan, cuti ni lah mase untuk mereka menghabeskan masa di hadapan tv like tb ini hai ana yang punya. then bile petang plak bley la jadi abang kawasan taman permainan maen keja-keja, maen masak-masak, maen polis sentri wan to jaga polis mati pencuri jage sampai lebam smpai maka ayah kua bawak rotan panggil masok rumah sebab dah maghrib x reti-reti nak balek.




bagi yg uda bekerjaya dan punyai tanggungjawab, cuti ni la saat-saat bahagia yang mereka nantikan untuk merehatkan badan dan melapangkan dada setelah penat bekerja di pejabat. time ni la suami and isteri boley berganding bahu untuk pegi pasar sama-sama then masak same2. wah. romantiko gitu. then petang-petang ley joging same lawan sape lari paling laju. -__\- . bagi yg sudah berkeluarga pula cuti-cuti ni lah masa yg boleh digunakan untuk membawa keluarga bercuti-cuti menikmati keindahan bumi Tuhan ni. bermandi-manda di tepian pantai atau pon di sungai-sungai. wah. eratkan silaturrahim gitu.




juga tidak terkecuali para pelajar dari golongan sek rendah, menengah mahupun pelajar universiti, cuti-cuti ni lah peluang untuk mereka membalas waktu tido mereka atau menjalankan aktiviti2 yg tidak dapat mereka lakukan akibat belajar bagai nak rak smpai lebam. dan akau adalah salah seorang daripada golongan ni. cuti penggal ni bgaikan masa untuk aku meredakan segala kekusutan yang ade dlm kepala. seperti bebasnya burung terbang di udara. ade juga yang guna kesempatan ni untuk mencari nafkah tambahan untuk kegunaan masa depan.



cari kerja. ye! itu yg perlu aku lakukan cuti penggal ni. since aku lepas SPM hingga sekarang ni, aku x pernah berpeluang untuk bekerja sambilan. duh! -__\- . ni pon aku rase ragu-ragu adekah aku mampu bekerja sambilan. ko buat ape je der smpai xsempat nk kerja sambilan? buat lemak ke? tolong sk8 der. cni gua list kn ape yg gua buat pada cuti-cuti penggal yang lepas.

*nie cuti penggal yg panjang ok? bukan yg pendek*
lepas SPM - gua terpilih msok PLKN. wahHH~~~~
lepas matrik - gua keluar ke Kuala Terengganu. 40 days
lepas sem 2 - gua intersesi ANP 405
lepas sem 4 - gua amek lesen moto n kete




ha. x ke mulia pekerjaan gua sume2 ni? bukan gua malas untuk bekerja ok? allrite. skang ni gua nk pikir nk keje ape? syed uda ofer keje di tesco setia alam. kalo keje sane kene dudok puncak. oh my. duit kocek sudah kehabesan. duh! -__\- . lagipon kalo dudok puncak ni nNt jmpe 'ko' plak. malas aku. bek keje sg buloh. rumah makan minom sume PAMA. haha.










tibe2 dengar bisikan kt telinge **derr.....FYP ko ape cer? double duh!! -__\- **







3 comments:

  1. "ko" refer pada siape???

    ReplyDelete
  2. wah.. sudah lame sudah tidak menjenguk ke blog anda ini..

    ReplyDelete